29 Şubat 2012 Çarşamba

Yönetim Bilişim Sistemleri

Yönetim Bilişim Sistemleri, insan, teknoloji,sistem teorisi ve bilgi yönetimi alanlarını biraraya getiren akademik bir alandır. Yöneticilerin karar vermesini kolaylaştırmak için, değişik yerlerdeki bilgilerin toparlanarak, bütün halinde sunmak, Yönetim Bilişim Sistemleri'nin en önemli görevlerinden biridir.
Daha önce bazı üniversitelerin Endüstri Mühendisliği Bölümleri'nde aynı isimle Yönetim Bilişim Sistemleri olarak okutulan (MIS-Management Information Systems) bu dal bölüm adı olarak , Boğaziçi Üniversitesi'nde 1995 yılında kurulmuştur. Bölüm şu anda üniversiteye bağlı Uygulamalı Bilimler Yüksekolu'nun bünyesinde hizmet vermektedir.Hem lisans hem de yüksek lisans programlarının yer aldığı bölümde dersler hem akademik geçmişi olan öğretim görevlileri tarafından hem de sektörden gelen deneyimli kişiler tarafından verilmektedir.Bölümde ders veren kişiler geçmişte Türkiye'nin önemli bankalarında bilişim teknolojileri departmanından sorumlu genel müdür yardımcılığı pozisyonunda bulunmuş kişilerden Türkiyede CRM konusunda önde gelen danışmanlara kadar çeşitlilik göstermektedir.
Bilişim sitemleriyle elde edilen bilgileri, yönetimsel ve ekonomik sorunların çözümüne uyarlayabilecek eğitimi veren bölümdür. Aynı alanda eğitim veren bölüm ve programlara "işletme enformatiği," "bilişim teknolojisi yönetimi" ya da "işletme bilişim sistemleri" adları da verilmektedir.

Hiç yorum yok: